Blogtrottr
Yahoo!奇摩知識+ - 分類問答 - 社會人文 - 發問中
Yahoo!奇摩知識+ - 分類問答 - 社會人文 - 發問中
無血緣,如何擺脫法律上之兄弟關係?
May 27th 2013, 14:01

50年前我爸認養一子,但當時無所謂的出生證明,直接報戶口為子;後來我離婚..又娶了我媽,演變成我在法律上有一個同父異母的哥哥。

這個無血緣的哥哥,40年來都居無定所,四處流浪,大部份無法聯絡,只有遇到麻煩或負債,才會回來尋求幫忙,對我的家庭只有拖累沒有貢獻,更沒有感情可言..但他戶籍仍在我家。

1. 有沒有辦法可以讓我們和他脫離法律上的兄弟姐妹關係?

2. 可以將他強制從我家戶口退出嗎?

3. 以後他年老生病或中風,我們沒辦法負擔他,更不想負擔一個陌生人,有辦法解決嗎?政府會強制我們負起扶養他的責任嗎?

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers. Five Filters recommends: 'You Say What You Like, Because They Like What You Say' - http://www.medialens.org/index.php/alerts/alert-archive/alerts-2013/731-you-say-what-you-like-because-they-like-what-you-say.html

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    kolwk 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()